Historie
1952
Tomas Eikså kjøpte en skogeiendom og satte i gang en større skogsdrift på denne.
Til dette trengte han naturlig nok skogsmaskiner.
Tomas og Sigbjørn Nøding drev da et firma som hadde god erfaring med ombygging av maskiner.
De hadde tidligere kjøpt inn 12 kanadiske “Carrier”, lett pansrede beltevogner fra krigen i Sahara.
Disse ble bygget om til skogsmaskiner, taubaner og vinsjer.1960
Firmaet S.Nøding og T.Eikså opphørte og Terrengtransport oppstod i 1960.
Eiersiden bestod da av Tomas Eikså, Olav Ausland, Ådne Nome, Olav Nome
Etter hvert ble også Sigbjørn Nøding medeier.1965
Terrengtransport blir omgjort til eget AS.
1967 -68
Skriver av tap etter konkursen i Betongbygg med 208.853kr over en toårsperiode.
Solid økonomi gjorde at Terrengtransport likevel gikk i balanse.1971
Nytt verksted bygges på Marnardal.
1982
Gamle verksted rives for å gjøre plass til utvidelse av nytt tilbygg.
1983
Starter pukkverksdrift med innleide svensker fra Grus og bergkrosning AB.
Terrengtransport kjøpte eget utstyr på slutten av 80-tallet.1986
Ole K. Fyksen overtar stillingen som daglig leder etter Tomas Eikså.
1992 -93
Kåret til norges mest lønnsomme bedrift innen anleggsbransjen.
1994
Verksted utvides med egen kontordel
1995
Omsetning øker med 50% pga egen produksjon av 300.000 tonn pukk.
1997
Tom Eikså overtar som daglig leder etter Ole K. Fyksen.
2002
Terengtransport får sin til nå største jobb med å lage ca 5km europavei vei på Brokelandsheia.
2011
TT Anlegg flytter inn i sine nåværenede lokaler på Jåbekk industriområdet i Mandal.